Limburg kiest voor focus op jongeren

Campagne Provinciale Statenverkiezingen

Jongeren betrekken bij verkiezingen: het zal niemand echt verbazen dat het lastig is (en waarschijnlijk wel zal blijven). De verkiezing van de Provinciale Staten maakt het  bovendien nog een stukje lastiger. Want wat doet een provincie eigenlijk? Wat merk ik daarvan in mijn dagelijkse leven? En waarom zou ik stemmen?
Tóch koos de provincie Limburg, overigens net als bijvoorbeeld de provincie Noord-Holland, voor een campagne met de focus op jongeren. Logisch, want wie de jeugd heeft… Aan Studio Clara de vraag: hoe pakken we dit aan?

Van meet af aan was duidelijk dat we een online campagne zouden voeren, voornamelijk op Facebook en Instagram. Studio Clara ontwikkelde daarom een campagne beeldtaal die even simpel als effectief is: ik hou van Limburg, dus ik kies voor Limburg. In een ‘iconische’ vormgeving, in de kleuren van Limburg, gedrukt op T-shirts dus dicht bij het hart zelf, gedragen door Limburgse jongeren én door de Gouverneur van Limburg. 

 

Naast een ‘iconische’ beeldtaal, vonden we een uitstekende anchor man in de persoon van Lex Uiting. Lex is Limburger in hart en nieren en mediapersoonlijkheid. Hij is zanger en muzikant en bekend van onder meer 3FM en Late Night. Tijdens carnaval in 2017 was Lex Stadsprins van Venlo. 

Met Lisa (werkzaam bij de provincie Limburg) als zijn sidekick, produceerde Studio Clara een aantal korte, verrassende video’s waarin Lex en Lisa met eigen ogen zien waar de provincie zich allemaal mee ‘bemoeit’.
Doelstelling van de hele campagne was een zo hoog mogelijk kwalitatief bereik onder een brede doelgroep jongeren. Met een beperkt budget werden 2.184.521 weergaven gerealiseerd en 360.000 mensen bereikt. Ruim 50% daarvan was jonger dan 34 jaar. 

In onze rol als campagnebureau voor de Griffie van de Provincie Limburg:

  1. Ontwikkelden we de online campagnestrategie

  2. Creëerden we de creatieve materialen (foto, video, tekst)

  3. Stuurden we de campagne op online resultaat

 

Studio Clara aanhaken als tijdelijk campagnebureau?

Neem contact op met Robert Claassen: +31 6 23 93 14 84. 

Studio Clara werkt voor: