De gemeente Valkenswaard (inclusief Dommelen, Borkel en Schaft) is een door natuurgebieden omringd, sportief en levendig dorp van zo’n 30.000 inwoners. Gelegen op 13 kilometer afstand van Eindhoven, middenin de slimste high-tech regio van de wereld: Brainport.
Studio Clara is al geruime tijd nauw betrokken bij de dorpsmarketing van Valkenswaard. (Overigens: ieder ander zou zeggen citymarketing, maar we gebruiken bewust het woord dorpsmarketing. Dorpen hebben nu eenmaal een ander DNA dan steden. Positionering, keuzes maken, begint al bij de taal die je samen kiest.)
Valkenswaard heeft ‘van nature’ een sterk en onderscheidend aanbod in outdoor leisure op de regionale toeristenmarkt. Toerisme is dan ook een pijler onder de lokale economie. De langjarige doelstelling van dorpsmarketing is dan ook om die sterke positie, samen met partners, slim en succesvol uit te bouwen.
In dit netwerk van lokale marketingorganisatie, bestuurders, ambtenaren, ondernemers en inwoners, vervult Studio Clara de rol van creatief-strategisch sparringpartner en ‘merkregisseur’: